تبلیغات X
سفارش بک لینک
آموزش ارز دیجیتال
ابزار تادیومی
خرید بک لینک قوی
صرافی ارز دیجیتال
خرید تتر
فایل گپ
بیگ بلاگ
خدمات سئو سایت
چاپ ساک دستی پارچه ای
چاپخانه قزوین
استارتاپ
خرید ملک در دبی
آموزش خلبانی
دانلود فارسی ساز بازی ها
طراحی سایت در قزوین
چاپ ماهان
شرکت تولید کننده ساندویچ پانل
ساندویچ پانل سردخانه
ساندویچ پانل کلین روم
دزدگیر هایکویژن
دزدگیر هایکویژن
هوش مصنوعی فارسی
تابلو دکوراتیو
حفاظ شاخ گوزنی
درب آکاردئونی
درب فرفورژه
حفاظ پنجره
لابراتوار نورقائم


▄█ آموزش مسایل جنسی █▄ - پاسخ به سوالات شما در رابطه با خودارضایی 1






نویسنده : صادقی تاریخ انتشار:11 اردیبهشت 1391

پاسخ به سوالات شما در رابطه با خودارضایی 1  

نظر
من یک دختر 20 ساله ام که مثل همه نیاز جنسی دارم تا به این سن سعی کردم سرکوبش کنم اما جدیدا خیلی برام سخت تر شده .پسری هست که دوستش دارم و قصد ازدواج داریم
اما فعلا حداقل تا یک سال دیگر شرایط ازدواجمون فراهم نیست حتی برای صیغه یا نامزدی.دختری هم نیستم که اهل قید و بند نباشم. اما تحمل این وضعیت برام سخته
به نظر شما چطور میشه این نیاز رو کنترل کرد

پاسخ
در مطالب گذشته و در عنوان پاسخ به سوالات شما در مورد كاهش ميل جنسي مطالبي نوشته ام كه اين دوست عزيز مي توانند به آن مراجعه كنند. يكي از شايعترين مشكلات در بحث افزايش شهوت در خانمها، فانتزي هاي سكسي مي باشد. تصورات يا خيالاتي از رابطه با مرد رويايي يا فكر كردن به نامزد يا دوست مورد علاقه. اين فكر ها و تصورات خود زاييده افزايش شهوت است و از سوي ديگر باعث افزايش شهوت نيز مي شود. لذا يكي از راههاي كنترل شهوت در خانمها مشغول كردن فكر با افكار يا كارهاي غير جنسي است به گونه اي كه فرصت فكر كردن يا ايجاد خيال به مسايل جنسي داده نشود. روابط با دوست يا نامزد بايد كم شود. مشغول شدن به كارها و مسايل مختلفي از جمله ورزش، صنايع دستي، گلدوزي و خياطي و ... و پرهيز از تنهايي مي تواند باعث شود تا افكار جنسي كمتر فرد را درگير سازد. از حضور در موقعيتهاي تحريك آميز بايد پرهيز نمود. غذاها و ميوه هايي كه شهوت را كم مي كنند و طبع سرد دارند نيز كمك كننده است. مصرف مركبات، صيفي جاتي مثل خيار، كاهو و كلم مي تواند كمك كننده باشد. پرهيز از مصرف تنقلات مثل بادام زميني يا ساير تنقلات، پرهيز از مصرف پياز يا سير يا فلفل مي تواند به كاهش ميل جنسي كمك كند.

در طي يك سيكل عادت ماهانه ميزان شهوت كم يا زياد مي شود. در زمان تخمك گذاري و حواشي آن شهوت در اوج مي باشد و بيشترين تمايل به برقراري رابطه جنسي يا خود ارضايي وجود دارد و بايد در اين زمانها كنترل بيشتري داشت.

پرهيز از ديدن فيلمهاي تحريك آميز و عاشقانه و پرهيز از مطالعه رمانها و داستانهاي عاشقانه نيز كمك كننده مي باشد.

در نهايت اگر باز هم كنترل ميل جنسي مشكل باشد با مراجعه به پزشك و استفاده از برخي داروها مي توان ميل جنسي را كاهش داد

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
آقای خادم من یک پسری هستم که خود ارضایی نمی کنم ولی بعضی شبها که می خوابم مایع منی من در خواب بیرون می ریزه و شلوار و ... خیس می کنه(وقتی که خوابم)
این را چجوری می توانم درمان کنم؟

پاسخ
بايد بگويم اين موضوع به عنوان احتلام يا خروج مني در خواب ناميده مي شود كه در يكي از مطالب قبلي به طور مفصل در مورد آن نوشته ام و اين دوست عزيز را به  مراجعه به آن مطلب و مطالعه آن  دعوت مي نمايم.

هنگامي كه حجم كيسه هاي مني پر مي شود در حين خواب با شل شدن اسفنكتر هاي اين كيسه ها و با ديدن خواب يا روياي جنسي اين كيسه ها تخليه مي شود. اين موضوع امري طبيعي بوده و در افرادي كه ارضاي جنسي ندارند هر از چند گاه اتفاق مي افتد. احتلام در حالت عادي نياز به درمان ندارد ولي در شرايطي كه دفعات آن افزايش يابد و يا موجبات اذيت فرد را فراهم سازد فرد مي تواند با مصرف غذاهاي سرد كننده جنسي و عدم مصرف غذاهاي محرك جنسي و همچنين مصرف برخي از داروها از احتلام پيشگيري نمايد. از جمله داروهايي كه در اين زمينه مصرف مي شود فلوكستين مي باشد. البته تجويز دارو بايد پس از اخذ شرح حال و توسط پزشك صورت گيرد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
خود ارضای برای پسرها بیش از چند بار در طول یک هفته خطرناک است

پاسخ
در مورد خود ارضایی مطالب مفصلی در وبلاگ موجود است که می توانید این مطالب را بطور
کامل مطالعه کنید. خود ارضایی هیچگونه عارضه جسمانی ندارد اما باید تا جاییکه می توانید به این کار مبادرت ننمایید. دفعات مشخصی نمی توان برای خود ارضایی ذکر کرد چون شیوه انجام آن و وضعیت فیزیکی فردی که مبادرت به انجام آن می کند متفاوت است. سعی کنید تا جاییکه برای شما امکان پذیر است به مسایل شهوانی و تحریک پذیر فکر نکنید و از تنهایی و موقعیتهایی که در آن به خود ارضایی می پردازید دوری کنید.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
من جوانی هستم 24 ساله و مجرد....نزدیک 5،6 ساله که حداقل هفته ای 2بار سکسو به صورت نامشروع تجربه کرده ام.
الان با پیدا کردن شریکه مورد نظرم، دیگر این کار را ادامه نداده ام و توبه کرده ام.
همچنین به علت موقعیت فعلی ام، تا2 سال، هیچ اقدامی نمی توانم بکنم......
شما می توانید از نظر روانشناسی به من کمک کنید؟
تحمل این وضعیت برام سخته....

پاسخ
از اینکه روابط نامشروع را کنار گذاشته اید خوشحالم و به شما تبریک می گویم و امیدوارم در زندگی زناشویی خود لذت یک سکس سالم و صحیح را تجربه کنید و زندگی شاد و خوشی داشته باشید.

اما در مورد مطلبی که فرموده اید باید بگویم بهترین راه برای شما کاهش شهوت می باشد. هر چقدر شهوت شما کمتر شود و به مسایل شهوانی و تحریک پذیر کمتر بیندیشید تحمل شما بیشتر خواهد شد. در مطالب قبلی در باب کاهش شهوت مطالبی گفته ام که مطالعه آنها بسیار مفید خواهد بود.

از لحاظ غذایی رژیم غذایی خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که غذاهای محرک جنسی در آن نباشد یا کمتر باشد. پیاز و فلفل- تنقلاتی مثل بادام زمینی و مواد غذایی گرم (از لحاظ طبع) محرک جنسی هستند لذا از آنها پرهیز کنید. مواد غذایی دارای طبع سرد میل کنید. کاهو و خیار فراوان میل کنید. مرکبات مثل لیمو زیاد میل کنید. در غذاها از گرد لیمو زیاد استفاده کنید.

از دیدن فیلمها و تصاویر تحریک آمیز پرهیز کنید. از حضور در میهمانیهای مختلط و پارتی ها خودداری کنید. از حضور در موقعیتهایی که قبلا به روابط نامشروع ختم می شد بپرهیزید.

اگر باز هم جوابگو نبود و اذیت می شدید جهت کاهش میل جنسی بصورت موقت به یک پزشک مراجعه کنید تا با تجویز برخی داروها موقتا میل جنسی شما را کم کند تا بعد در شرایط مناسب با قطع داروها میل جنسی شما برگردد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
1. چرا زیر چشم افرادی که هفته ای یا هر دو هفته یک بار خود ارضای می کنند( مردها) گود می افتد؟ برای درمان این گودی چشم چه باید کرد؟

2. برای درمان جوشهای که از خود ارضای روی صورت و پشت بدن فرد خود ارضا کننده به وجود می آید چه باید کرد؟

يكي ديگر از دوستان نيز سوال كرده اندك

آیا خود ارضای برای پسر ها بعد از مدتی سبب بیماری افسردگی می شود؟

پاسخ
در مطالب قبلي بطور مفصل در اين مورد كه خود ارضايي عوارض جسماني ندارد بحث كرده ام و مطالعه مطالب قبلي را به اين دوستان عزيز توصيه مي كنم. علايمي كه دوست عزيز اول گفته اند نيز ربطي به خود ارضايي ندارد و بايد علت آن را با انجام آزمايش و معاينه توسط پزشك بيابند. مي توانند مراجعه حضوري داشته باشند تا درمان لازم را برايشان انجام دهم.

اما در مورد سوال دوست دوم بايد بگويم خود ارضايي به خودي خود باعث افسردگي نمي شود ولي در كشور ما كه يك كشور مذهبي است و طبق تعاليم ديني استمنا يا خود ارضايي عملي حرام و گناه محسوب مي شود افرادي كه مبادرت به خود ارضايي مي نمايند دچار احساس گناه و ضعف اعتماد به نفس مي شوند و چون ترك اين كار برايشان امكانپذير نيست بعد از انجام آن دچار احساس گناه و عذاب وجدان مي شوند و به تدريج افسردگي پيدا مي كنند. در واقع افسردگي ايجاد شده به خاطر عمل خود ارضايي نيست بلكه به خاطر احساس گناه بعد از انجام ان مي باشد. در كشورهاي غربي كه خود ارضايي عملي حرام و گناه محسوب نمي شود هيچگونه عوارض براي اين عمل در تحقيقات علمي انجام شده گزارش نشده است.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
سلام میلاد.ممنون از وبلاگ خوبی که دارین.راستش نمیدونم سوالمو کجا بنویسم برای همین اینجا مطرح میکنم.
اگه دختری که خودارضایی داشته(اوایل زیاد و بعدا ماهی 1بار)و چند وقتیه که ترک کرده اگه به پزشک مراجعه کنه پزشک متوجه خودارضاییش میشه؟و اینکه من شنیدم خودارضایی باعث عقب رفتن بکارت میشه یعنی بعد ازدواج ممکنه همسر این دختر متوجه قضیه بشه؟و اینکه آیا پس از ترک سیاهی زیر چشم از بین میره؟

پاسخ
خود ارضايي هيچگونه عوارض جسماني ندارد و به هيچ وجه تغييري در آلت تناسلي و پرده بكارت ايجاد نمي كند كه قابل تشخيص باشد. اگر در حين خود ارضايي فشار مستقيمي به پرده بكارت وارد نشود يا شي يا جسمي وارد مدخل مجراي تناسلي نگردد پرده آسيب نخواهد ديد و در معاينه نيز تغييري در آن رويت نخواهد شد.

اينكه شنيده ايد خود ارضايي باعث عقب رفتن پرده بكارت مي شود يا سياهي زير چشم بر اثر آن ايجاد مي شود كاملا باوري غلط است و با واقعيت تطابق ندارد. خود ارضايي هيچگونه آثار جسماني ندارد و به هيچ وجه قابل تشخيص نيست.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
دختری 16 ساله هستم....در مورد خود ارضایی میخواستم سوال کنم....مطالب رو گشتم ولی جواب پیدا نکردم.....آیا خود ارضایی گناه است؟ افسردگی ندارد؟ این که احساس کنی کسی با تو نزدیکی میکند چه؟
لطفا برایم توضیح دهید...

پاسخ
در پاسخ به اين دوست عزيز بايد بگويم در مطالب قبلي كه با جستجوي عناوين مطالب تحت عنوان پاسخ به سوالات شما (مسايل مختلف جنسي) و (خود ارضايي) مي توانند به آن دسترسي داشته باشند توضيحات مفصلي در مورد اين موضوع داده ام. خود ارضايي هيچگونه عوارض سو جسماني ندارد و از لحاظ رواني نيز به دليل احساس گناه ناشي از آن ممكن است مشكلاتي مثل افسردگي بوجود آيد. از لحاظ مذهبي و شرعي خود ارضايي گناه محسوب شده و حرام به حساب مي آيد.

در مورد اين كه احساس كني كسي با تو نزديكي مي كند نيز بايد گفت اين از افكار شهواني مي باشد و به اعتقاد برخي از مراجع اگر منجر به ارگاسم نشود گناه نيست. ولي بهتر اينست كه در چنين شرايطي به فكر همسر اينده بود و چنين احساسي را با او تصور كرد. در اين مورد نيز در مطلب ميل جنسي و تحريك جنسي توضيحات كاملي داده شده است.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
من خودم از یه روانشناس شنیدم کسی که 3ماه خودارضایی کنه قیافش تابلو ا تابلو ا
پس چطوری شما می گید خود ارضايي عوارض جسمانی نداره؟

پاسخ
از نظر پزشكي و با توجه به تحقيقاتي كه انجام شده و در كتب معتبر پزشكي درج گرديده است خود ارضايي هيچگونه عوارض جسماني ندارد و بايد به شما بگويم متاسفانه آن روانشناسي كه به شما چنين حرفي زده از لحاظ علمي و تجربي  بي اطلاع بوده است.

خود ارضايي مكانيسم و فيزيولوژي مشابه با عمل جنسي با همسر دارد و متاسفانه افرادي كه بدون اطلاع بر عوارض جسماني خود ارضايي اصرار مي ورزند پاسخي براي اين سوال ندارند كه چرا خود ارضايي اين همه عوارض جسماني دارد و رابطه جنسي چنين اشكالات و عوارضي را ندارد؟

متاسفانه باور غلطي در اين زمينه وجود دارد و بايد اين باور غلط از اذهان پاك شود. از نظر علم روانپزشكي خود ارضايي يك پروسه كاملا طبيعي در روند تكامل ميل جنسي است و هيچگونه عوارض جسماني ندارد. البته از نظر شرعي خود ارضايي يك گناه محسوب مي گردد و نبايد به آن مبادرت ورزيد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر

سلام
من دختری دارم که 2 سال و 9 ماه سن داره. تقریبا از یک سال ونیم پیش روی پایه صندلیها می شینه و خودش رو به آن می ماله، وقتی آز دکتر پرسیدم و تو سایتها دنبال دلیلش گشتم، دیدم دلیلش رو خود ارضایی کودک می دونن. این مسئله خیلی نگرانم کرده چون دخترم این کار رو ادامه می ده و علی رغم این که سعی کردم خودش متوجه نشه که می خوام جلوی این کارش رو بگیرم اما فهمیده. سوالم اینه که مگه بچه ها تو این سن خواسته های جنسی دارند و کلا این مسئله چیه و این که چه طور می تونم جلوش رو بگیرم. اگر مشاور خوبی در این زمینه می شناسید لطفا به من معرفی کنید.
از لطف فوق العاده بزرگی که در حق جوانهایمان می کنید ممنونم. خلا آموزشی تحت عنوان حیا باعث شده که عده ای ناخواسته یا با بی توجهی آسیب روحی و جسمی ببینند.

پاسخ
بچه ها بويژه دختران در سنين كودكي نا خواسته ممكن است با خود ارضايي آشنا شوند و به دليل لذتي كه كسب مي كنند اقدام به تكرار آن بكنند. بايد توجه داشت كه به هيچ وجه نبايد مانع كودك شد بلكه بايد در چنين مواقعي فقط تلاش كرد تا توجه و حواس كودك را به موضوع ديگري سوق داد.

براي روشن شدن موضوع بخشي از توصيه هاي يك فوق تخصص روانپزشكي كودك را از مقاله اش نقل مي كنم:

خود ارضايي[Masturbation] دركودكان پيش دبستاني

دكتر زهرا شهريور

فوق تخصص روانپزشكي كودك و نوجوان

تعريف:

خود ارضايي يك رفتار خود تحريكي است كه به منظور كسب لذت صورت مي‌پذيرد. كودكان ممكن است خود را با دست يا شئي ديگري مالش دهند. آنها هنگام انجام اين عمل معمولاً مشغول، برافروخته و مبهوت به نظر مي‌رسند. ممكن است يك كودك اين عمل را چندين بار در روز يا فقط يك بار در هفته انجام دهد. خود ارضايي به طور شايع زماني رخ مي‌دهد كه كودك خواب آلود، خسته و تحت فشار است يا مشغول ديدن تلويزيون مي‌باشد.

عـــلل:

بروز خودارضايي به صورت گهگاه رفتاري طبيعي در بسياري از نوپايان و كودكان پيش دبستاني است. قريب به يك سوم كودكان در اين محدوده سني وقتي مشغول كاوش دربارة اندام خويش هستند پديده خودارضايي را كشف مي‌كنند و اغلب اين عمل را ادامه مي‌‌دهند چون احساس خوبي نسبت به آن پيدا مي‌كنند. برخي از كودكان به كرات خود را ارضا مي‌‌كنند چرا كه از چيزي ناراحت هستند، مثل وقتي كه پستانك از آنها گرفته شده است. برخي ديگر در واكنش به تنبيه يا فشار براي متوقف كردن كامل خود ارضايي، آن را ادامه مي‌دهند. خود ارضايي هيچ دليل پزشكي مشخصي ندارد. تحريك نواحي تناسلي (مثلاً در اثر عفونت) منجر به درد يا خارش مي‌شود، نه خودارضايي.

سير قابل انتظار:

وقتي كودك شما به پديده خودارضايي پي مي‌برد، به ندرت آن را به صورت كامل كنار مي‌گذارد و ممكن است هر زمان ناراحتي يا منازعه‌اي در منزل رخ مي‌دهد به آن روي آورد. تا سن 5 يا 6 سالگي، اكثر كودكان برخي ملاحظات را در نظر مي‌گيرند و ممكن است فقط در خلوت خود به آن اقدام نمايند. در زمان بلوغ در پاسخ به جهش ناگهاني هورمون‌ها و سائق‌هاي جنسي خودارضايي به شكل پديد‌ه‌اي عمومي در مي‌آيد.

سوءتعبيرهاي رايج:

خود ارضايي به هيچ نوع آسيب يا صدمه جسمي منجر نمي‌گردد. اين پديده غير طبيعي يا شديد محسوب نمي‌شود مگر آنكه به شكل ارادي و پس از 5 يا 6 سالگي در ملأ‌ عام انجام شود. به خاطر داشته باشيد خودارضايي بدين معني نيست كه كودك شما انحراف جنسي دارد، بي‌مبالات است يا ميل جنسي در او بيش از حد افزايش يافته است. فقط در مواردي كه بزرگسالان در پاسخ به خودارضايي يك كودك واكنش شديد نشان دهند و آن را پديده‌اي كثيف يا پليد معرفي نمايند، ممكن است كودك از نظر هيجاني لطمه ببيند و مثلاً دچار احساس گناه شود.

نكاتي را دربارة خودارضايي كودكان مرور كنيم:

1-   اهداف و نگرش واقعي داشته باشيد؛ خاتمه بخشيدن به خودارضايي غير ممكن است. اين واقعيت را بپذيريد كه كودك شما اين عمل را فرا گرفته است.

2-   خودارضايي را در هنگام چرت زدن و خوابيدن ناديده بگيريد. در چنين زمان‌هايي كودك خود را تنها بگذاريد. كودك را از دمر خوابيدن منع نكنيد و اگر دستانش ميان پاهايش است از او پرس و جو نكنيد.

3-   در ساير وضعيت‌ها توجه كودك خود را به امر ديگري منعطف سازيد يا در مورد او انضباط مقرر را انجام دهيد. ابتدا سعي كنيد حواس او را به يك وسيله بازي يا فعاليت ديگر معطوف نماييد.

4-   اين روش را با پرستار يا مربي مهد كودكتان در ميان بگذاريد. از مراقب يا مربي كودكتان بخواهيد مانند شما ابتدا سعي كنند حواس كودك را پرت نمايند. اگر اين مسئله كارساز نبود، آنها بايد با گفتن توصيه‌هايي مانند «تو بايد الآن به ما ملحق شوي»، توجه او را به خودشان جلب نمايند. خودارضايي در مهد فقط در زمان خواب قابل چشم‌پوشي مي‌باشد.

5-   تماس فيزيكي خود را با كودكتان افزايش دهيد. برخي كودكان وقتي در طول روز بيشتر در آغوش گرفته مي‌شوند و مورد نوازش قرار مي‌گيرند كمتر دست به خودارضايي مي‌زنند. سعي كنيد مطمئن شويد كودكتان حداقل يك ساعت از زمان اختصاصي براي بودن با شما و دريافت عواطف به شكل تماس جسمي برخوردار مي‌باشد.

6-   اشتباهات شايع. شايع‌ترين اشتباهي كه والدين انجام مي‌دهند سعي در خاتمه بخشيدن كامل به خودارضايي‌ست. اين امر منجر به جنگ قدرتي مي‌گردد كه در نهايت والدين بازنده آن خواهند بود. كودكان نبايد به خاطر خودارضايي كتك بخورند، سخنراني بشنوند يا مورد عتاب قرار بگيرند. خودارضايي را با صفاتي مانند بد، كثيف، شيطاني يا گناه‌آلود ملقب نفرماييد. دستان كودك را نبنديد، هيچ نوع بند و بستي به كار نبريد. تمام اين روش‌ها تنها به مقاومت كودك و احتمالاً‌ به مهار جنسي او در آينده منجر خواهد گشت.

با پزشك كودك خود تماس بگيريد اگر:

· كودك شما وقتي ديگران در اطراف او هستند به عمل خود ادامه مي‌دهد.
· حدس مي‌زنيد كسي خودارضايي را به كودك شما ياد داده است.

· كودك شما سعي مي‌كند ديگران را تحريك و ارضا كند.

· احساس مي‌كنيد كودكتان شاد نيست.

· شما به هيچ وجه قادر به پذيرش خودارضايي توسط كودكتان نيستيد.

كاربرد روش توصيه شده ظرف مدت يك ماه بهبودي به همراه نداشته است و سئوالات يا نقطه نظرات ديگري برايتان مطرح مي‌باشد

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
سلام من دچارخودارضایی هستم وحدود2سال پیش بادوست پسرم سکس داشتم ازپشت. اما اون منو رهاکرده و من شرایط سختی دارم چطوری می تونم اونو برگردونم اون بامن فامیله و ضمنن من بیشتر خودارضایی میکنم

يكي ديگر از دوستان نيز سوال كرده اند:

سلام دکتر خسته نباشین ترو خدا کمک کنید الان دو روزه که دارم جلو خودمو میگیرم خود ارضایی نکنم ولی دارم دیوانه میشم هی وسوسه میشم که این کار رو انجام بدم اگه میشه لطفا راهنماییم کنین

پاسخ
در پاسخ به اين دو دوست بايد بگويم براي آنكه بتوانيد خود ارضايي را كنار بگذاريد به چند نكته بايد توجه كنيد. اولين و مهمترين نكته اينكه اگر در ممانعت از خود ارضايي شكست خورديد و مجددا اقدام به خود ارضايي كرديد نگران نشويد و بار ديگر تلاش كنيد. كنار گذاشتن خود ارضايي بسيار صبر و حوصله نياز دارد و ممكن است در راه ترك آن بارها شكست را تجربه كنيد.

از تحريك خود به شدت بپرهيزيد و تلاش كنيد تا جاييكه امكان دارد از تحريكات جنسي فاصله بگيريد. فيلم يا تصاوير سكسي يا عاشقانه نبينيد. داستانهاي عاشقانه نخوانيد و با دوستانتان در زمينه مسايل جنسي سخن نگوييد. هر چقدر تحريك كمتر باشد نياز به خود ارضايي را كمتر احساس خواهيد كرد.

از حضور در موقعيتها و مكانهايي كه قبلا در آنها خود ارضايي مي كرديد دوري گزينيد. سعي كنيد تا جاييكه امكان دارد تنها نباشيد و از موقعيتهايي كه باعث تنهايي شما مي شود بپرهيزيد.

هر چقدرخود را سرگرم كار و ورزش و مطالعه كنيد كمتر به فكر خود ارضايي مي افتيد.

از غذاها و ميوه جات داراي طبع گرم كمتر استفاده كنيد و از برخي مواد غذايي داراي طبع سرد بيشتر استفاده كنيد.

سعي كنيد برخي از آداب زندگي خود مثل حمام رفتن را تغيير دهيد و در حمام زياد نمانيد. در اتاق خود را نبنديد و تنها در اتاق نمانيد.

اينها كه گفتم مجموعه توصيه هاييست كه باعث خواهد شد تا مشكل شما كمتر شود و كمتر نياز به خود ارضايي داشته باشيد ولي توجه كنيد در كنار اين شرايط بايد تلاش كنيد تا سريعتر شرايط ازدواج براي شما فراهم شود و بتوانيد با آرامش و خيال راحت ميل جنسي خود را ارضا كنيد.

در مورد بخش ديگر سوال دوست اول بايد بگويم در روابط قبلي خود با دوست پسرتان بينديشيد و علت قطع رابطه را بررسي كنيد و ببينيد علت چه بوده كه رابطه شما به هم خورده است. سپس تلاش كنيد تا زمينه اي فراهم كنيد تا علت قطع رابطه برطرف گردد و مشكل شما حل شود. با كسي كه قصد ازدواج با او را نداريد سكس نداشته باشيد و بدانيد كه سكس از پشت آسيبهاي جسمي فراواني براي دختران به همراه دارد لذا به هيچوجه توصيه نمي شود.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
سوالی داشتم اگه قصد ترک خودارضایی رو داریم و سعی کنیم جلوی خودمونو بگیریم
یعنی میلمونو سرکوب کنیم ضرری برامون داره؟

پاسخ
سرکوب یک میل طبیعی به هیچ وجه کار درستی نیست ولی گاهی اوقات به جهت جلوگیری از
خود ارضایی چاره ای جز سرکوب میل جنسی وجود ندارد البته معمولا میل جنسی به حدی قوی است که قابل سرکوب نیست ولی با استفاده از برخی راهها این میل کاهش داده می شود تا بصورت موقت بتوان با آن کنار امد و اقدام به خود ارضایی نکرد. بهترین راه تامین شرایط و امکانات لازم برای ازدواج است تا نیاز به سرکوب میل جنسی نباشد. باید راه حلی پیدا کرد تا میل جنسی از راه صحیح آن رضا شود ولی وقتی شرایط فراهم نیست و چاره ای باقی نمانده می توان بصورت موقت میل جنسی را کاهش داد تا نیاز به خود ارضایی نباشد و این کار اثر بدی ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
یکی از دوستان نیز پیشنهاد کرده اند که در صورت خود ارضایی به نوعی از خروج مایع
منی جلوگیری شود که باید بگویم:

پاسخ
اگر هنگام خود ارضایی و زمانی که منی قصد خروج دارد جلوی خروج آن گرفته شود باعث
می شود منی به داخل مثانه بازگشت کند و به مرور از قدرت جهش مایع منی کاسته شود و حتی گشادی یا واریس مجاری منی ایجاد شود که باعث خواهد شد فرد به دلیل نداشتن جهش کافی در پاشیدن مایع منی به داخل مجرای تناسلی زن در زمینه باروری تخمک دچار مشکل شود. همچنین به دلیل ایجاد این واریس احتمال ایجاد عفونت در کیسه های منی و پروستات بوجود می آید. لذا اگر فردی اقدام به خود ارضایی کرد باید اجازه دهد تا مایع منی خارج شود و هیچگونه ممانعتی در خروج منی بعمل نیاورد.

لازم به یاد اوری است خود ارضایی هیچگونه عارضه جسمانی ندارد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
عمل جلق زدن چیست؟

پاسخ
در پاسخ به اين دوست عزيز بايد بگويم عمل جلق زدن همان خود ارضايي يا استمنا مي باشد. در اين عمل فرد با مالش يا تحريك آلت تناسلي به ارگاسم يا اوج لذت جنسي مي رسد. اين عمل فاقد عوارض جسماني مي باشد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
سلام میلاد با تشکر از تمامی زحمات شما که به جامعه خدمت بزرگی میکنید یک سوال خدمت شما داشتم من یه شخص متاهل هستم که 25سال سن دارم اندازه الت تناسلی من کوچک است با توجه به هم سن وسالهای خودم که چند سال پیش دیده ام و مطالب شما ایا امکان این وجود دارد که بتوانم بزرگترش کنم

2.ایا بدلیل مشکلاتی که به همسر خود دسترسی ندارم اگر خود ارضاعی کنم گناه است یا نه!

پاسخ
در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم اندازه آلت تناسلی بعد از سنین بلوغ و رشد دیگر قابلیت افزایش ندارد و نمی توان با هیچ وسیله ای نسبت به بزرگ کردن آن اقدام نمود. البته همانگونه که بارها گفته ام اندازه الت تناسلی نقش چندانی در ارضای زن ندارد بلکه روابط عاطفی زن و مرد و رعایت اصول رابطه جنسی صحیح است که می تواند کمک کند تا مرد با هر اندازه از آلت تناسلی زن را ارضا نماید و خود نیز لذت کافی از سکس ببرد. اندازه بزرگ الت تناسلی می تواند باعث اذیت شدن زن و سردی جنسی او گردد.

در پاسخ به قسمت دوم سوال نیز باید بگویم از نظر شرعی خود ارضایی گناه می باشد و نمی توان دوری از همسر را مجوزی برای انجام آن دانست. همچنین از نظر پزشکی خود ارضایی فاقد عوارض جسمانی می باشد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر

اقای دکتر من چطور میتونم چاق بشم؟من لاغرم.من با کمک خدا مبخوام خودارضایی را برای همیشه کنار بگذارم پس مطمئن بشم لاغری من به این مسئله ربطی نداره؟

پاسخ
خود ارضایی عارضه جسمانی ندارد و نگران این موضوع نباشید. تلاش شما برای ترک خود ارضایی قابل تقدیر است ولی اگر شکست خوردید نگران نباشید و باز هم تلاش کنید. ترک ان کار سختی است و باید تلاش زیادی داشته باشید. برای چاق شدن باید میزان مصرف انرزی کاهش یابد و میزان دریافت کالری یا انرزی افزایش یابد. غذاهایی که حاوی قند یا انرزی زیادی هستند می توانند به شما کمک کنند تا زود تر چاق شوید. نوشابه، آبمیوه های صنعتی مثل ساندیس یا سن ایچ، سسها، چیپس و فست فود دارای انرژی زیادی هستند.

مصرف مواد انرزی زا بویژه هنگامی که بدن نیاز به مواد انرزی زا را حس می کند بسیار کمک می کند تا فرد وزن بگیرد. ورزش بدن را به شدت آماده جذب انرزی می نماید و اگر بلافاصله بعد از اتمام ورزش مواد انرزی زا مصرف شوند باعث خواهند شد تا فرد نه تنها از ذخایر بدن استفاده نکند بلکه با جذب مقدار بیشتری از انرزی از طریق مواد غذایی قند اضافه را به چربی تبدیل و در بدن ذخیره نماید. لذا باید ورزش سنگین انجام داد و بلافاصله با غذاهای پر کالری مثل نوشابه و چیپس نیاز انرزی بدن را تامین کرد. در هفته سه نوبت ورزش و مصرف روزانه چیپس و نوشابه باعث چاقی خواهد شد. وزن را باید با شاخص توده بدنی کنترل کرد و این شاخص را بین 23 تا 25 حفظ کرد.

این شاخص از تقسیم وزن بر حسب کیلو گرم تقسیم بر (قد بر حسب متر به توان دو) به دست می اید.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
آقای میلاد خادم شما که میگین خود ارضایی ضرر جسمانی نداره پس چرا باید ترکش کنیم؟
چون من چندین بار تلاش کردم ولی موفق به ترکش نشدم و 18 سالمه و موقعیت ازدواج هم ندارم و حداقل واسه 3 ساله بعد.
ممنون از وبلاگ پر بارتون.

پاسخ
از نظر پزشکی خود ارضایی فاقد عوارض جسمانی می باشد و زمانی بعنوان اختلال مطرح می
شود که فرد علیرغم داشتن همسر و سکس با وی به این کار مبادرت ورزد. اما از نظر شرعی این کار گناه محسوب می شود و توصیه بر عدم انجام آن می باشد. همچنین ارضای میل جنسی در خود ارضایی ارضای جسمانی است و فرد با این عمل به ارضای روانی نمی رسد. عدم ارضای روانی باعث می شود فرد به تحریک جنسی بیشتر و تکرار استمنا یا خود ارضایی بپردازد و برای انجام خود ارضایی از لحاظ اجتماعی گوشه گیر و منزوی می گردد و از جامعه فرار می کند تا موقعیتی تنها بیابد تا بتواند آزادانه به خود ارضایی بپردازد. همچنین فرد در هنگام خود ارضایی استرس دارد که مبادا کسی متوجه عمل وی گردد و نگرانی ایجاد شده باعث اضطراب وی می شود. اینها آسیبهای روانی هستند که ناشی از پروسه ای هستند که در آن خود ارضایی انجام می شود. به همین علت توصیه می شود فرد تا جای ممکن سراغ این عمل نرود.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
سلام میلاد ! مدتهای مدید ایران بودم اوایل جوانی ام را برای 4 سال تهران در یک کار شاق ساختمانی گذراندم . از اینکه غرایز جنسی ام هر از گاه مجبورم میکرد دست به خود ارضایی بزنم و این کار باعث شد کم کم دستم لرزش پیدا کند و حافظه و جسمم خیلی ضعیف شود و بعدش رفتم وطن خود, افغانستان تشکیل خانواده دادم و از دواج نمودم , آن وقت زود انزالی خیلی افسرده ام ساخته بود . بعدش بر گشتم ایران و برای چندمین بار رفتم دکتر و دارویی را طبق نسخه گرفتم تاثیر که نکرد امدم دانمارک بعد از قبولی ام, با مطالعه کتابهای پزشکی در مسایل مختلف کمی بهتر شدم و تا هنوز هم در حد مطلوب زود انزالی ام رفع نشده است .البته زن و بچه مان در کنار هم هستیم امید که دراین سایت جالب تان روشنی بد هید . دکتر های اینجا زیاد تجارب کافی ندارد . یک هزاره افغانستانی

پاسخ
خود ارضایی هیچگونه عارضه جسمانی ندارد و لرزش دست یا ضعف جسمی مربوط به خود ارضایی نیست بلکه مربوط به شسرایط سخت کاری بوده که ایشان داشته اند و احتمالا از مواد غذایی مناسب استفاده نمی کرده اند. زود انزالی یک پروسه یا مشکل عصبی در رابطه جنسی است. افرادی که تجربه رابطه جنسی نداشته اند در هنگام رابطه جنسی زود تحریک شده و به آستانه انزال می رسند و انزال ایشان قبل از دخول یا در ابتدای دخول صورت می گیرد. در مورد ارگاسم و ایجاد نعوظ قبلا گفتم که مسیر عصبی وجود دارد که تحریکات جنسی را تبدیل به پیامهای عصبی نموده و از آلت به مغز می رساند و برخی تحریکات دیگر مثل تحریکات بینایی یا شنوایی یا لامسه نیز از سایر نقاط به صورت پیامهای عصبی به مغز می رسد. در مغز این تحریکات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و همراه با تحریکات ذهنی که در خود مغز صورت می گیرد باعث برانگیختگی جنسی می شود که در مرد بصورت نعوظ و در زن بصورت پرخونی و گرم شدن و ترشح مایع خود را نشان می دهد. با ادامه این تحریکات و رسیدن ان به حد یا آستانه ارگاسم ، ارگاسم به وقوع می پیوندد که در مرد بصورت انزال رخ می دهد. در افرادی که دچار زود انزالی هستند فاصله حد برانگیختگی تا ارگاسم کم است و فرد بعد از برانگیختگی به سرعت به حد ارگاسم می رسد و فرصت کوتاهی را در این حد می ماند و لذت کمتری را تجربه می کند. در مردان معمولا در ابتدای ازدواج و دفعات ابتدایی رابطه جنسی معمولا این فاصله کم است و فرد دچار خود ارضایی می باشد. استرس یا فشارهای عصبی ناشی از ترس از وقوع زود انزالی یکی از دلایل زود انزالی می باشد. به مرور که دفعات رابطه جنسی افزایش می یابد و فرد در رابطه ارامش بیشتری را تجربه می کند این مشکل برطرف می شود.

اما از جهت درمان زود انزالی، راههای مختلفی وجود دارد که کمک کننده است. نترسیدن از وقوع انزال زودرس خود به تاخیر در انزال کمک می کند. فرد و شریک جنسی اش باید در این مورد با هم صحبت کنند و هر دو کمک کنند تا این مشکل زود تر برطرف شود. وقتی بعد از وقوع این اتفاق شریک جنسی به جای اتمام رابطه و یا برخورد نا مناسب کمک کند تا فرد ارامش یابد و بعد از مدت زمان کوتاهی حدود بیست دقیقه دوباره رابطه ادامه یابد و تحریکات جنسی از سر گرفته شود می توان مجددا انزال داشت با تاخیر مناسب و در حین رابطه هر دو نفر به درستی ارضا شوند.

در طول رابطه جنسی و در قسمت پیش نوازش زن می تواند با دست الت تناسلی مرد را تحریک کند و قبل از وقوع انزال تحریک متوقف می شود. بعد از وقفه ای که مرد به ارامش رسید مجددا این کار تکرار می شود. تکرار این عمل کمک می کند تا مرد بتواند استانه تحریک خود را بالا ببرد و کنترل انزال را به دست گیرد. در سکس صحیح که مدت زمان مناسبی به پیش نوازش اختصاص یابد مثلا از 50 دقیقه وقتی که برای رابطه در نظر گرفته می شود حدود 40 دقیقه به پیش نوازش اختصاص یابد معمولا مشکل زود انزالی کمتر بوجود می اید.

استفاده از پوزیشنهایی که کمترین تحریک در ناحیه حشفه مرد باشد مثلا پوزیشنی که طی ان مرد دراز کشیده و زن روبروی مرد و در بالا قرار می گیرد و تحریک توسط زن صورت می گیرد وقتی مرد احساس کرد انزال در حال وقوع است از زن می خواهد تحریک را متوقف نماید و بعد از انکه مرد احساس ارامش کرد مجددا تحریک توسط زن شروع می شود. این تکنیک استپ اند استارت نام دارد. استفاده از کیسه یخ یا فشار نوک الت نیز باعث خواهد شد تا تحریک کاهش یافته و فرد فرصت داشته باشد تا دوباره تحریک شود یعنی قبل از وقوع انزال با گذاشتن کیسه یخ روی الت یا فشار محکم نوک الت تناسلی مرد کمی نعوظ کاهش یافته و انزال رخ نمی دهد. بعد از آرامش، مجددا تحریک شروع می شود.

استفاده از برخی داروهای ضد افسردگی مثل سرترالین، سیتالوپرام، کلومیپرامین و فلوکستین نیز می تواند کمک کننده باشد. تجویز دارو باید توسط پزشک و پس از اخذ شرح حال و متناسب با شرایط هر فرد صورت گیرد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
يكي از دوستان سوال كرده اند كه چطور مي توان عادت خود ارضايي را كنار گذاشت.

پاسخ
همانگونه كه در مطلب مربوط به كنترل شهوت در پاسخ به سوال دوستي ذكر كردم و همينطور در مباحث مربوط به خود ارضايي ذكر گرديد و مطالعه مجدد انها را توصيه مي كنم عمل خود ارضايي زماني انجام مي شود كه شهوت فرد تحريك گردد. هر راهي كه منجر به تحريك شهوت گردد وقتي فرد شرايط دفع شهوت به طور صحيح را نداشته باشد مي تواند منجر به خود ارضايي گردد. لذا اولين راه جلوگيري از تحريك شهوت است.

ديدن فيلمها و  تصاوير محرك، شركت در جمع هاي دوستانه و پارتي هاي مختلط، صحبت كردن در مورد مسايل جنسي و حتي فكر كردن به مسايل جنسي و رابطه جنسي يا جنس مخالف مي تواند منجر به تحريك شهوت گردد.  مصرف برخي مواد غذايي نيز به تحريك شهوت  منجر مي گردد مثلا مصرف فلفل يا پياز يا ادويه جات يا بادام زميني ميل جنسي را افزايش مي دهند و مصرف مركبات و خيار و كاهو ميل جنسي را كاهش مي دهد.

دومين راه درگير كردن فكر به مسايل ديگر است. انجام كارهاي مختلف مثل ورزش، كارهاي علمي و مطالعاتي، مشغول شدن به كار، مسافرت و تفريحات سالم باعث مي شود فرصت كمتري براي فكر كردن به مسايل جنسي باشد و خود ارضايي كمتر انجام شود.

سومين راه پرهيز از تنهايي است. بايد تلاش كرد تا اوقات تنهايي به حداقل ممكن تقليل يابد. فرد عمل خود ارضايي را در زمانهاي تنهايي انجام مي دهد و هر چه اين موقعيتها كمتر شود فرد كمتر به اين عمل مي پردازد.

چهارمين راه كمتر قرار گرفتن در موقعيتها و مكانهايي است كه خود ارضايي در آنها انجام شده است. مثلا فردي كه در حمام اين كار را انجام مي دهد برنامه ريزي خود را به گونه اي تغيير دهد كه مدت زمان ماندن وي در حمام كاهش يابد و فرصت خود ارضايي كمتر شود. يا كسي كه در اتاق خود اين عمل را انجام مي دهد كمتر در اتاق شخصي خويش بماند تا كمتر به خود ارضايي فكر كند. يا اگر فردي در زمانهاي خاصي اين كار را انجام مي دهد سعي كند در آن زمانها در موقعيتي قرار گيرد كه امكان خود ارضايي را نداشته باشد.

همچنين افراد مذهبي مي توانند با روزه گرفتن يا درگيري بيشتر به عبادات تلاش كنند از خود ارضايي اجتناب كنند.

نكته ديگري كه بايد به آن توجه نمود اينكه شكست در ترك خود ارضايي نشانه ضعف اعتماد به نفس و يا بي ارادگي نيست و فرد نبايد به سرزنش و ملامت خود بپردازد بلكه بايد تلاش كند تا بتواند موفق شود.

اما بهترين راه اينست كه فرد به دنبال شرايطي باشد كه بتواند با يك ازدواج مناسب براي هميشه خود ارضايي را كنار بگذارد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
آقای خادم سلام
از زحماتی که میکشید و هدف والایی که دارید واقعاً ممنونم.
با توجه به این مطلب میخواستم بپرسم که یعنی خود ارضایی این بیماریهای جسمی که شما هم ذکر کردید(كاهش قواي جنسي در آينده ، ضعف بينايي ، لرزش دست ، لاغري ، گودي و سياهي چشم ، ضعف و درد کمر، مشكل ارگاسم و . . .) را ایجاد میکند یا نه؟
و آیا این مطلب که میگویند که از هر 10 نفر که در تیمارستان ها هستند 9 نفر سابقه اعتیاد به استمنا داشته اند درست است یا نه؟
و سوال آخر اینکه اعتیاد به استمنا به چه میزان انجام این عمل گفته میشود؟

پاسخ
با تشکر از این دوست عزیز بابت طرح سوال در این مورد لازم مي دانم بگويم مطلب مربوط به خود ارضايي يا استمنا تمام سوالات  را به نوعي پاسخ داده است اما جهت روشن شدن موضوع موارد را يك به يك توضيح مي دهم:

خود ارضايي هيچ يك از بيماريهاي جسمي ذكر شده را ايجاد نمي كند و اينها باورهاي غلطي است كه در جامعه مطرح مي گردد. خود ارضايي مثل يك رابطه جنسي طبيعي است كه در آن ارضاي ميل جنسي توسط خود فرد صورت مي گيرد و هيچ يك از بيماريهاي ذكر شده را ايجاد نمي نمايد.

در مورد ابتلا 9 نفر از ده نفر مورد بستري در تيمارستانها به استمنا يا خود ارضايي بايد بگويم اين نيز يك باور غلط است. خود ارضايي باعث بيماري رواني منجر به بستري در بيمارستان نمي گردد. بر اساس نوشته كتاب كاپلان كه يكي از كتب معتبر و مرجع روانپزشكي در دنياست و در دانشگاههاي علوم پزشكي ما نيز تدريس مي گردد صد در صد مردان در عمر خود به استمنا پرداخته اند و استمنا بعنوان راهي براي كشف ميل جنسي و در پروسه اي طبيعي انجام مي پذيرد. در كشور ما به دليل منع مذهبي، استمنا عملي شنيع شناخته شده و براي توجيه دلايل منع مذهبي آن هزاران دروغ و دغل بافته شده و به عنوان عوارض استمنا مطرح مي گردد كه همگي بي پايه بوده و بايد گفت استمنا به خودي خود فاقد عوارض است. عوارض آن ناشي از نحوه انجام و تعداد دفعات انجام آن است و بيشتر از آنكه جنبه جسمي داشته باشد جنبه رواني دارد. در كشورهاي غربي كه ممنوعيتي براي استمنا نيست حتي عوارض رواني آن نيز به مراتب كمتر از كشور ماست. مشكل استمنا اينست كه از يكسو حرام است و از سوي ديگر ميل جنسي، فرد را وادار به انجام آن مي نمايد و از سوي ديگر فرد توان ترك اين عمل را ندارد لذا از درون احساس ضعف اراده و عدم اعتماد به نفس پيدا مي كند و بيشتر از لحاظ رواني خود را ملامت مي نمايد. بسياري از مردان متاهل هستند كه در دوران تجرد بارها به استمنا مبادرت نموده اند ولي بعد از ازدواج هرگز به اين كار مبادرت نكرده اند و نيازي به اين عمل نداشته اند. بصورت عادي كيسه هاي مني بعد از پر شدن زمينه ايجاد ميل جنسي را فراهم مي كنند و در صورتيكه تخليه نشوند فشار رواني جهت تخليه ايجاد مي كنند كه استمنا و احتلام راههاي تخليه اين كيسه ها در افرادي است كه فاقد شريك جنسي هستند و برقراري رابطه جنسي راه تخليه در افراد داراي شريك جنسي هستند.

در باب ميزان  انجام كه بعنوان اعتياد در نظر گرفته شود بايد گفت اعتياد امري است نسبي و در افراد مختلف و شرايط مختلف متفاوت است. نمي توان دقيقا گفت چند بار استمنا اعتياد محسوب مي گردد. اعتياد به يك امر زماني است كه فرد در پي عدم انجام آن دچار عوارضي گردد كه او را به انجام آن عمل وادارد و با انجام آن عمل به حالت عادي برگردد و عوارض برطرف گردد. لذا در يك فرد يكبار در هفته اعتياد حساب مي گردد و در فردي ديگر يكبار در هفته اعتياد حساب نمي شود.

در مورد بحث استمنا شبهاتی برای برخی از مخاطبین ایجاد شده که در نظرات خصوصی خود مطرح کرده و راهی برای پاسخ مشخص ننموده اند جز صحن عمومی وبلاگ. لذا باید مجددا بگویم که قصد من فقط اطلاع رساني است و هدف از مطالب بالا بردن سطح آگاهي هاي عمومي در مورد مسايل جنسي است. من قصد دارم مطالب علمي و صحيح را بدون سانسور در اختيار عموم بوي‍ژه جوانان بگذارم تا در رفتارهاي پرخطر خود تجديد نظر كنند و با آگاهي روش صحيح برقراري رابطه جنسي را ياد بگيرند. جنبه هاي شرعي مسايل جنسي را نيز در حد توان خود مطرح مي نمايم و در برخي مطالب نيز با مشورت با كارشناسان دين مطالب بيان مي شود. در هيچيك از مطالب قصد تحريك و يا تشويق به رفتارهاي خلاف قانون و عرف صورت نگرفته است. در باب استمنا نیز  من تشويق به اين امر نكرده ام و مطالب مطرح شده در پيامها و نظرات اشتباه است.

نكته اي كه در بيان مطالب علمي وجود دارد توجه به مستندات علمي و تحقيقات و دوري از دخالت علايق و سلايق در نتايج تحقيقات است. بحثي كه اينجانب در مورد استمنا داشته ام به هيچ وجه جواز انجام آن نيست بلكه هدف روشن شدن جنبه هاي مختلف آن بوده و احكام شرعي آن نيز جداگانه مطرح شده است. در مسايل شرعي بايد به دنبال راهي بود تا حرام بودن يا نبودن بر مبناي دلايل منطقي و عقلاني توجيه گردد و نه اينكه مطالب خلاف واقع و دروغ بعنوان توجيه حكم حرام بودن امري استفاده گردد. لذا پيشنهاد مي كنم با توجه به استقبالي كه از مطلب استمنا چه از سوي مخالفين بيان مطلب و چه از سوي موافقين صورت گرفته دوستان عزيز نظرات خود را در باب خود ارضايي شفاف تر بيان كنند تا يك بحث جامع در اين مورد صورت گيرد و شبهات برطرف گردد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر
چطورمي توان با شهوت کنار آمد. سوال كننده جواني است مجرد.

پاسخ
شهوت يكي از نيازهاي طبيعي انسان است كه خداوند در وجود انسان قرار داده است. بسياري از تنشهاي روحي انسان با داشتن يك رابطه جنسي درست و صحيح برطرف مي شود و كمك مي كند فرد نقش بهتري در جامعه داشته باشد. امروز در جامعه ما شرايط ازدواج سخت شده و بسياري از جوانان راه صحيح و درستي براي رفع شهوت خود ندارند. همين موضوع باعث مي شود تا يا به انحراف كشيده شوند و يا به سركوب ميل جنسي خود بپردازند. بخش عمده اي از تنشها و خشونتهاي موجود در جامعه به عدم رفع شهوت برمي گردد. جواني كه راه درستي براي رفع شهوت ندارد چه دختر و چه پسر دچار استرسها و فشارهاي ناخواسته اي مي گردد كه او را به پرخاشگري و خشونت سوق مي دهد. لذا بايد تلاش كرد تا شرايط ازدواج صحيح در جامعه  فراهم گردد. حال در اين شرايط چه مي توان كرد. آيا مي توان راهي يافت تا شهوت مهار شود.

شهوت زماني بيدار مي شود كه به نوعي تحريك گردد يعني تا زماني كه تحريك نباشد شهوت قابل كنترل است ولي زماني كه محركهاي شهواني وجود داشت شهوت تحريك شده و كنترل آن سخت خواهد بود. پس پرهيز از محركهاي شهواني مي تواند بسيار كمك كننده باشد تا شهوت كنترل گردد و فرد به انحراف كشيده نشود. راههاي مختلفي براي پرهيز از محركها وجود دارد. مطالعه كتاب\ ورزش\ فعاليتهاي فرهنگي اجتماعي\ پرهيز از نگاه كردن فيلمها و تصاوير محرك\ پرهيز از صحبت در مورد مسايل شهواني و ... راهي است براي جلوگيري از تحريك شهوت. حتي فكر كردن به مسايل شهواني هم محرك است لذا بايد از تصورات فكري هم پرهيز كرد. تامين شرايط لازم براي ازدواج در سن مناسب و با شرايط مناسب هم مي تواند كمك كند تا فرد به سرعت بيشتري به راهي براي ارضاي صحيح غريزه جنسي خود برسد. پرهيز از مصرف برخي غذاها با طبع گرم مثل پياز و فلفل\ پسته شامي يا بادام زميني\ تخم مرغ بيش از سه بار در هفته\ ميوه هايي چون موز و ... و همچنين مصرف غذاها يي با طبع سرد مثل ماهي\ ميوه ها و سبزيجاتي چون خيار و كاهو و آبليمو و مركبات مي تواند كمك كند تا شهوت كم شود. اگر تمام اين راهها نتيجه بخش نباشد برخي داروها مي تواند به فرد كمك كند تا شهوت خود را كاهش دهد و آستانه تحريك خود را بالاتر ببرد. بايد توجه داشت كه داروها با نظر پزشك تجويز گردد و از مصرف سر خود داروها اجتناب شود.



آرشیو مطالب
امکانات وب